Flybmi begon onder de naam Business Air in het jaar 1987, en werd al overgenomen in 1988 door British Midland. Pas in het jaar 2001 veranderde de naam naar Bmi Regional.

Door de jaren heen is Flybmi in eigendom geweest van verschillende partijen.
Waar eerst de aandelen verdeeld waren tussen Bishop 50%, Lufthansa 30% en 20 procent van de aandelen waren in handen van SAS. Na de overname van Bishop en SAS door de Lufthansa Group kwam Flybmi volledig in handen van Lufthansa, waarop een grote reorganisatie werd gekondigd.

Uiteindelijk werd Flybmi weer verkocht aan Sector Aviation Holdings. In deze holding zaten ook de oorspronkelijke oprichters van de luchtvaartmaatschappij Ian Woodley en Graeme Ross.

Dat Flybmi een betrouwbare aanbieder van vluchten was bleekt wel uit het feit dat in 2014 voor de negende keer oprij werd uitgeroepen tot meest punctuele luchtvaartmaatschappij van Groot-Brittannië.

Maar uiteindelijk kwam er in februari 2019 naar buiten dat Flybmi per direct al zijn vluchten staakte.

De 17 Embraers toestellen bleven vanaf dat moment aan de grond en de vluchten werden gestaakt. Op de verschillende bases van Flybmi werkte in totaal 376 mensen.

Uiteindelijk kwam naar buiten dat Flybmi in de financiële problemen was gekomen door een combinatie van te hoge kosten voor brandstof en emissierechten. Naast de oplopende kosten was ook de Breit en de moeilijke markt op van regionale vluchten.

Door Marcel

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *